mandag 16. februar 2009

Digital læring - ser du mulighetene




Its learning og andre LMS'er (Learning Management System) har fått en viktig rolle i skolen og har hatt enorm vekst. Fra sin spede begynnelse for 10 år siden er Its learning blitt en norsk programvaregigant. I sitt 10 årsjubileum ekspanderer fimaet fremdeles, nå internasjonalt. Its learning regnes som en av verdens ledende innenfor LMS. Ingenting kommer imidlertid av seg selv, og Its learning må hele tiden arbeide hardt for å beholde sin status. Det kommer stadig flere alternativer og kampen om skolenes gunst vil skjerpes. Kanskje vil den største utfordringen ligge i å åpne for mer interaktivitet og for mer brukerstyrt aktivitet.

Nordland fylkeskommune bruker nå Its learning, og avgjør i disse dager hvilket LMS vi skal gå for i tiden som kommer. Inntil videre gleder jeg meg til å delta på Its learnings brukerseminar "Digital læring - ser du mulighetene", 16. - 18. mars i Bergen. Kommer du hit?

2 kommentarer:

Lektor Laastad sa...

Dette synes jeg er veldig spennende, så jeg håper at jeg kommer meg dit. Men skolen er nok mest interessert i å sende e-koordinatoren vil jeg tro... Får ikke med meg "dei digitale døma" heller i år, noe jeg hadde hatt veldig lyst til.
Men du legger ut noe på bloggen, eller? ;-) Iallefall fra "Digital læring"?

Tommy Engen sa...

Jeg lover å legge ut mange innlegg fra konferansen "Digital læring" på bloggen:) Så det er bare å følge med om du da ikke kommer du også:) "Dei digitale døma" får jeg nok ikke med meg -men jeg er enig at det er mange spennende tema der også!