lørdag 5. september 2009

Gratis antivirus program


Bilde: VGNett

Det finns en rekke gratis antivirusprogram, blant annet programmer fra AVG, Avast, Panda og Microsoft. Hvilket er så det beste?

PCWorld USA har nylig testet 9 gratisprogrammer for virusbeskyttelse. Avira AntiVir Personal kom best ut av testen. På en god andreplass kom Avast Antivirus Home Edition. Begge programmene er raske og oppdager flest trusler.

Selv har jeg i mange år brukt Avast. Jeg er svært godt fornøyd med det, og anbefaler dette programmet! Programmet har fått en rekke utmerkelser og kommer uten plagsomme reklamesnutter. Avast kan du laste ned gratis her.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Instaler Linux feks. Ubuntu 9.10 gratis og uten virus!

Anonym sa...

Linux er fint det. men må nesten si at for en windows bruker som vill holde seg til windows, tar heller og fikser seg et pra anitivirus progg en og hoppe over til linux.. :]

Anonym sa...

Holder meg til antivirusprogrammene som følger med maskinen og kjøper gjerne oppgraderinger. Som med Norton 360 som jeg fikk til halv pris da jeg kjøpte min bærbare.

Surfer man mye er en gjerne utsatt for angrep, det fikk jeg bekskjed av programmet på gamlemaskina mi, men angrepet ble stoppet.

Anonym sa...

Utrolig hva noen gidder å styre med for å spare 399,- spenn. Det var det jeg betalte for å bruke Norton ett år til. Og det leverer faktisk hva det lover. Kan ikke akkurat si det samme om Avast og AVG,har prøvd begge to.