fredag 4. juni 2010

Mobiltelefon som verktøy


Bilde: Tele2

Jeg har tidligere skrevet om mitt behov for en sterk og allsidig mobiltelefon som verktøy i min jobb og som digitalt hjelpemiddel i skole og utdanning. Etter vurdering og litt for lang ventetid er endelig HTC Desire på tur i posten til meg. JIPPI :) Jeg gleder meg som et barn til å få den i handa! Nå får jeg endelig sjansen til å sette meg skikkelig inn i teknologien og bruksområder. Jeg skal laste ned nyttige og morsomme apps som kan brukes i både jobb og fritid.

Dette blir spennende, nyttig og ikke minst morsomt! Jeg vil senere komme tilbake til bruksområder som passer meg bra.

Er det noen som har gode tips til apps som bør/må installers?

Under kan du se en liten vidosnutt fra HTC.

2 kommentarer:

Martin Riber sa...

Jeg har hatt samme mobiltelefon selv i snart en måned og er så langt meget fornøyd. Migrerte fra iPhone og var i begynnelsen litt bekymret for applikasjonutvalget - uten grunn skulle det vise seg. Følgende apps klarer jeg meg ikke uten:

Google listen: Podcast (støtter dessverre ikke video enda). Beste gratistjener jeg har funnet - og jeg har forsøkt endel. Sync med Google Reader.

Evernote: Notatprogram. Grei gratistjener. Sync med Mac og Win, men dessverre ikke Linux enda. Holder oversikten på mitt enorme notatarkiv.

Spotify: Bør være kjent for de fleste. I mitt syn bedre på Android enn på iOS.

Got to do: Huskelisteapp for entusiaster. God sync over nett.

Google sky map: Himmelhvelvingen i altered reality-stil. Veldig fascinerende.

Ellers tør jeg anbefale Appvee - en side som har korte videoanmeldelser av nye applikasjoner.

Tommy Engen sa...

Takk for gode tips! Jeg skal se nærmere på dem. Nå har jeg akkurat fått i posten via eBay en nyttig pakke :) Ekstra batteri, lader for bil og diverse beskyttelsesutstyr. Sjekk denne linken http://cgi.ebay.com.au/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=280529758927